. . . . . . . . "*1951-1956: Genoa-Buenos Aires\n*1956-1960: Genoa-New York City\n*1960-1973: Genoa-Buenos Aires"@en . . . "--05-18"^^ . "Giulio Cesare (Schiff, 1951)"@de . . . "Giulio Cesare (1951)"@es . . "1596.0"^^ . . "6447"^^ . . "493"^^ . . . . . . . . . "--04-20"^^ . . . . . . . . "La motonave Giulio Cesare \u00E8 stata il primo transatlantico costruito con caratteristiche tecniche moderne in Italia dopo la seconda guerra mondiale. Successivamente \u00E8 stata prodotta la nave gemella Augustus, realizzata, sempre per conto dei Cantieri Riuniti dell'Adriatico, nel Cantiere San Marco di Trieste."@it . "207000.0"^^ . . "Number 1756"@en . "1093373790"^^ . . . "El Giulio Cesare fue un trasatl\u00E1ntico de lujo construido para la naviera italiana Societ\u00E1 di Navigazione Italiana, m\u00E1s conocida como la l\u00EDnea italiana. Era el buque gemelo del Augustus, que fue botado en el mismo a\u00F1o. Fue construido para el servicio con Am\u00E9rica del Sur como su hermano. Los dos buques de la especificaci\u00F3n de estos y los dise\u00F1os fueron muy similares."@es . . . . "MS Giulio Cesare"@en . "1951-10-27"^^ . "1973-01-14"^^ . "27078"^^ . "La motonave Giulio Cesare \u00E8 stata il primo transatlantico costruito con caratteristiche tecniche moderne in Italia dopo la seconda guerra mondiale. Successivamente \u00E8 stata prodotta la nave gemella Augustus, realizzata, sempre per conto dei Cantieri Riuniti dell'Adriatico, nel Cantiere San Marco di Trieste."@it . . . . . . . . . . "Scrapped on 20 April 1973 at Terrestre Marittima Shipyards, La Spezia, Italy" . . . . "Giulio Cesare (transatlantico 1949)"@it . "1951-10-27"^^ . "12420.0"^^ . . "23.3"^^ . "Genoa,"@en . "1951-10-27"^^ . . "powered by \u201CSocieta Anonima Fiat\u201D diesel engines"@en . . . . "El Giulio Cesare fue un trasatl\u00E1ntico de lujo construido para la naviera italiana Societ\u00E1 di Navigazione Italiana, m\u00E1s conocida como la l\u00EDnea italiana. Era el buque gemelo del Augustus, que fue botado en el mismo a\u00F1o. Fue construido para el servicio con Am\u00E9rica del Sur como su hermano. Los dos buques de la especificaci\u00F3n de estos y los dise\u00F1os fueron muy similares."@es . "Twin screws -37,000 BHP; 16.5"@en . . . "Die Giulio Cesare war ein 1951 in Dienst gestelltes Passagierschiff der italienischen Italia Societ\u00E0 di Navigazione (Italian Line). Die Giulio Cesare und ihr Schwesterschiff Augustus waren die ersten italienischen Passagierschiffe der Nachkriegszeit und galten bei Indienststellung mit ihrem neuartigen Design als revolution\u00E4r und modern. Die Giulio Cesare blieb bis zu einem Ruderschaden im Januar 1973 im Dienst und wurde 1974 als erstes italienisches Passagierschiff der Nachkriegszeit verschrottet."@de . "MS Giulio Cesare"@en . . . "510.0"^^ . . . "26.6"^^ . . . . . "MS Giulio Cesare was a luxurious ocean liner built for the Italian Line. She was a sister ship to MS Augustus which was launched in the same year. She was built for the South America service like her sister. These two ships' specification and design were very similar."@en . . . . . . . . "20954763"^^ . . . "207.0"^^ . . "1951-10-27"^^ . "Die Giulio Cesare war ein 1951 in Dienst gestelltes Passagierschiff der italienischen Italia Societ\u00E0 di Navigazione (Italian Line). Die Giulio Cesare und ihr Schwesterschiff Augustus waren die ersten italienischen Passagierschiffe der Nachkriegszeit und galten bei Indienststellung mit ihrem neuartigen Design als revolution\u00E4r und modern. Die Giulio Cesare und die Augustus wurden f\u00FCr den Dienst von Genua nach S\u00FCdamerika gebaut. Die baugleichen Schiffe waren \u00E4u\u00DFerst erfolgreich und wurden bereits kurze Zeit sp\u00E4ter durch die noch gr\u00F6\u00DFeren Schwesterschiffe Andrea Doria und Cristoforo Colombo erg\u00E4nzt, die ein \u00E4hnliches Design hatten. Die Giulio Cesare blieb bis zu einem Ruderschaden im Januar 1973 im Dienst und wurde 1974 als erstes italienisches Passagierschiff der Nachkriegszeit verschrottet."@de . . . . . . "1950-05-18"^^ . . "MS Giulio Cesare"@en . "*1950-1964: First: 178 Cabin: 288 Tourist: 714\n*1964-1973: First: 180 Tourist: Approx 1,000"@en . "1973-01-14"^^ . . . . . . "MS Giulio Cesare was a luxurious ocean liner built for the Italian Line. She was a sister ship to MS Augustus which was launched in the same year. She was built for the South America service like her sister. These two ships' specification and design were very similar. During World War II, the Italian Line had lost a large portion of its fleet, including the ocean liner SS Rex. The surviving ships were refitted and repaired, and returned to passenger service after the war was over. However, the surviving ships like MS Saturnia and her sister ship MS Vulcania, and the SS Conte Grande and her sister ship SS Conte Biancamano, all could carry small numbers of passengers. The Italian Line needed new liners for the South American service. It placed an order with Cantieri Riuniti dell' Adriatico to build two new 27,000 GRT ocean liners, to be christened Giulio Cesare and Augustus. The building of the 27,000 GRT Giulio Cesare and Augustus marked the start of a new era for the Italian Line; furthermore, other large Italian liners were being built, such as the SS Andrea Doria and her sister ship SS Cristoforo Colombo, both 29,000 GRT. In 1958, these two great liners were followed by SS Leonardo da Vinci. SS Michelangelo and her sister ship SS Raffaello which were the last and the biggest liners of the Italian Line."@en . . . . . . . . .
  NODES