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- The 1955 Dodge lineup, consisting of the entry-level Coronet, Royal, and ornate Custom Royal, was a major departure for the company. Driven almost out of business in 1953 and 1954, the Chrysler Corporation was revived with a $250 million loan from Prudential and new models designed by Virgil Exner. The Dodge lineup was positioned as the mainstream line in Chrysler's hierarchy, between DeSoto and Plymouth. (en)
- Voir aussi: Chrysler Royal La gamme Dodge de 1955, composée de la Coronet d'entrée de gamme, de la Royal et de la Custom Royal, a été un départ majeur pour l'entreprise. Presque conduite à la faillite en 1953 et 1954, la Chrysler Corporation a été relancée avec un prêt de 250 millions de dollars de Prudential et de nouveaux modèles conçus par Virgil Exner. La gamme Dodge était positionnée comme la ligne courante dans la hiérarchie de Chrysler, entre DeSoto et Plymouth. (fr)
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- Dodge Coronet (en)
- Dodge Custom Royal (en)
- Dodge Custom Royal Lancer (en)
- Dodge Royal (en)
- Dodge Royal Lancer (en)
- Dodge Sierra (en)
- Dodge Suburban (en)
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- The 1955 Dodge lineup, consisting of the entry-level Coronet, Royal, and ornate Custom Royal, was a major departure for the company. Driven almost out of business in 1953 and 1954, the Chrysler Corporation was revived with a $250 million loan from Prudential and new models designed by Virgil Exner. The Dodge lineup was positioned as the mainstream line in Chrysler's hierarchy, between DeSoto and Plymouth. (en)
- Voir aussi: Chrysler Royal La gamme Dodge de 1955, composée de la Coronet d'entrée de gamme, de la Royal et de la Custom Royal, a été un départ majeur pour l'entreprise. Presque conduite à la faillite en 1953 et 1954, la Chrysler Corporation a été relancée avec un prêt de 250 millions de dollars de Prudential et de nouveaux modèles conçus par Virgil Exner. La gamme Dodge était positionnée comme la ligne courante dans la hiérarchie de Chrysler, entre DeSoto et Plymouth. (fr)
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- 1955 Dodge (en)
- Dodge de 1955 (fr)
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